Ce este psihologia educațională
Psihologia educațională este o ramură aplicată a psihologiei, care folosește principiile psihologiei educației, psihologiei dezvoltării, psihologiei clinice și psihologiei comunitare pentru a satisface nevoile de sănătate comportamentală și de învățare ale copiilor și adolescenților în cadrul școlii, în colaborare cu educatorii și părinții.
Am discutat în contextul definirii psihologiei că acest concept este format din cuvintele psyche (psihic) și logos (cuvânt).
În baza acestui fapt, afirm că psihologia educațională își propune să studieze atât comportamentul cadrelor didactice, cât și pe cel al elevilor și să favorizeze o bună înțelegere între cele două părți enunțate, prin înțelegerea psihicului.
Totodată, psihologia educațională își propune să ajute elevii să aleagă un drum din punct de vedere al carierei, care să fie în concordanță cu abilitățile, dar și cu plăcerile lor.
Printre competențele specifice pe care le îndeplinesc în calitate de psiholog se numără:
Cui se adresează psihologia educațională?
Psihologia educațională are în vedere atât elevii, cât și cadrele didactice, care îi ghidează pe aceștia în parcursul lor școlar.